人気ブログランキング | 話題のタグを見る

05年夏~06年夏まで1年間スウェーデンに留学していました。東京での大学院生活を経て、今は岡山県で働いています。


by kanapyon_814
カレンダー
S M T W T F S
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

One Week Past

帰ってきてから、1週間経ちました。

自分がずっと住んできた東京がちょっと違って見えます。
あーでも一番は、「暑い」と「狭い」。
湿気が~。そして、ビルが高いから、風が通らないんですね。
でも涼しくなってくるそうでちょっと安心しています。

狭いと一番感じるのは、自転車をこいでいるときです。
スウェーデンには、自転車専用道路があるので、
こいでて、怖いって思ったことがないんですけど、
今は、人にぶつかりそうで怖いっ><

この一週間は、体の調子を戻すのに精一杯でした。
帰国前、あんまり眠れなかったのと、
計18時間のフライト、時差ぼけがたたっていました。
あと、親知らずが生えてきていて、しかもそれが虫歯になっていた><
抜くのが一番ですね。。。ってことで、水曜日に、抜きました。
歯って意外と大きいんですね。

しかし、和食、おいしいですねーー。鰹のたたきとか最高です。
鳥のから揚げも。これは私の大好物(笑)。

今日、やっと友達に会えました。
お昼には、ウプサラで出会ったスウェーデン人の学生で今月から1年間、
日本に留学する友達とスウェーデン料理のお店に行きました。
Lilla Dalarna  @六本木)
おいしかったですよー!

Swedish Restaurant
One Week Past_e0064166_1102150.jpg


その後、六本木ヒルズのTSUTAYAに行ったら、
“アンガールズ”を見ました。細かった。そして、声がやっぱあのままだった。
六本木なんて全然行ったことなかったので、写真、取っちゃいました。

Roppongi in Tokyo
One Week Past_e0064166_1132031.jpg


夜には、1年生のときに一緒に塾でバイトしていた友達に2年半ぶりに会いました。
久々で会う前はちょっと緊張したけど、
会ったら前と変わらず話せて嬉しかったです。
お互い全然違うこと勉強してるけど、考えてることとかが似てて、
話してて元気が出ましたー。再会はいいものですね。
お好み焼きごちそうになりましたーありがとー☆

とりあえず、今の目標は、
・規則正しい生活(早起きは苦手なんです・・・)
・勉強する(卒論、頑張らなきゃー)
・運動する(ちゃんとバレエに通いたい)
・自分を甘やかさない

「ゆっくり、自分のペースで」っていうのと
「自分を甘やかす」っていうのって、紙一重なんじゃないかなって最近思うんです。
焦りは禁物だけど、決めるとこはちゃんと決めていかないといけませんね。

「ゆっくり急ぎます」


One week past after I came back to Tokyo.
I feel that I can see Tokyo from a different perspective.

It is hot and humid...
This hotness takes away everything from me.
Also there is not enough room...
It's so difficult to ride a bike.
I have to be careful not to bump into someone.

This week I spent most of the time to maintain bodily functions.
I was tired because I didn't sleep much before I came back,
I was in the airplane for 18 hours and I had jetlag.
I even pulled out one of the wisdom tooth.
Do you know how big tooth are?
It's big!! I was so surprised.

Japanese food is really nice.
It has wide variety of dishes.

Today I could meet my friends for the first time after I came back.
At lunch time I met my Swedish friend whom I met in Uppsala.
He will study Japanese as an exchange student.
We went to the Swedish restaurant in Roppongi.
It was really nice. I bacame nostalgic.

At night I met a friend who was working part-time with me when I was a freshman. We haven't met for 2 years and half. I was a bit nervous before we met, but we could talk as we did before! I really like to meet up again with old friends. It was interesting that we were thinking about similar things even though we study totally different subjects.

The followings are my recent goals:
- To keep regular hours (but I am bad at wake up early...)
- To study (I have to write my thesis...)
- To get exercise (I wanna keep dancing ballet)
- Not to spoil myself

It's not good to make up one's mind in a hurry but
I have to decide what I should do from now on.

I must hurry keeping my own speed.
by kanapyon_814 | 2006-08-26 01:13